PENYA RUEBA: L'ENCANT DE DOS DIABLOS EN EL CORAZON

Amb el Pinto havíem quedat per anar al Pirineu però la previsió del dia no ens acompanya així que abans d'agafar el cotxe hem de buscar un plan B. Veiem que l'únic lloc que diu la meteo que no plourà serà Riglos. Corre, a buscar una escalada que estigui bé.
Recordo una nova via que han obert els del Sendero límite per allí... home, Dos Diablos en el corazón és un molt bon pla B. Via altament recomanable...
En la paret trobem escrit primer III E que és l'inici de la via Los terceros tambien existen, més enllà - a la dreta -  trobem N C A que correspon a la via Nueva cultura del agua (que llegim que han reequipat i netejat, i caldrà anar-hi un dia d'aquest) i finalment picat a la roca 2 D que indica Dos Diablos en el corazón. Així dona gust buscar les vies...
1a tirada (III - III+ - III - 35 metres - 10 assegurances): Anem per una placa tombada amb tendència a la dreta seguint els parabolts. A mitja distància trobem un mur d'un parell de metres que ens treu de pujar a 4 grapes.
2a tirada (IV - 25 metres - 8 assegurances): Anem a la dreta per superar un desplom, un cop estem dalt tornem a anar a l'esquerra. Darrer tram més vertical.Lògic cercant la mínima dificultat de la paret.
3a tirada (IV + - 5 - - 35 metres - 14 assegurances): Pugem per una placa buscant les millors preses - que n'hi ha - pels peus i les mans. Hi ha un petit ressalt que ens exigeix tibar una mica més encara que els parabolts estan tan a prop que la temptació de fer A0 és molt forta.
4a tirada ( IV  - III - IV + - IV - 40 metres - 15 assegurances): Sortim per l'esquerra per superar un mur d'un parell de metres. Ara la paret es tomba i es puja a 4 grapes (III) fins un flanqueig que cal fer a la dret (IV+) per continuar després amunt.
5a tirada (V - 30 metres - 13 assegurances): Sortim per l'esquerra i ens encarem a un mur. En la part central és una mica més dret i segurament és on hi ha la màxima dificultat de la via (V). Resulta un llarg plaent. En altres blogs he vist que insistien molt en la precarietat de la roca però la veritat és que com ha passat ja molta gent la roca es veu prou bona malgrat un primer moment d'inseguretat. Hi ha preses a dojo.
6a tirada (IV+ - 25 metres - 9 assegurances): Els primers metres continuem pujant per un mur però poc després sortim ja a un esperó i el terra s'ajeu. Dalt tenim la via Los terceros tambien existen a tocar.
7a tirada (III - 30 metres - 7 assegurances entre parabolts i ponts de roca): El primer parabolt és de la via però aviat fem cap a la tirada de Los terceros i pugem a l'agulla. Aquí si que la roca és una mica més trencada.
En les altres ocasions que he estat per peña Rueba baixava pujant a la carena principal i baixant per la ferrata. Avui el Pinto m'ha ensenyat que es pot baixar des del coll de l'agulla de los III tambien existen. Cal agafar-se a uns passamans i algun tram de cadena vertical però és molt més ràpid.
13 min. Enllacem amb el camí que baixa de la via ferrada.
25 min Acaben els trams de cable i esgraons de la via ferrada. Agafem el camí que passa per sota de la via.
1 h Aparcament.
A la sortida de Murillo de Gallego, en direcció a Navarra, pugem per una carretera per les afores del poble fins arribar a la part alta de la localitat on prenem un camí de terra a la dreta. Passem una bassa de subministrament d'aigua a Murillo. En un marcat eixamplament de la pista aparquem. Per la dreta una fita ens indica un camí carreter que surt a mà dreta. Tot abans de creuar un barranc. Pista apta amb vehicles normals si no hi ha fang.
Prenem un camí carreter que surt a mà dreta – fita. Als pocs metres abandonem el camí carreter i agafem un sender que surt a l'esquerra i ens encarem a la paret.
20 min. Deixem el camí principal que va a una ferrata. Agafem un trencall a la dreta.
La via comença sobre una llengua de vegetació i terra que s'enlaira en el punt més alt. Ens caldrà deixar en aquest punt el camí i prendre un trencall que surt a l'esquerra.

Valoració. Via molt recomanable, disfrutona i de baix compromís.
Dificultat: V
Temps de descens: 1 h
Grau d'exposició: Molt baix.
Material: 15 cintes exprés i reunions.
Roca: Conglomerada. Com hi ha passat molta gent i la bona feina de neteja que hi van fer els aperturistes la via presenta una roca força bona.
Orientació: Sud. Evitar els mesos de calor.
Atenció que s'està regulant l'escalada al sector.